حجت الاسلام علوی در حضور نماینده دفتر رهبری، شخصیت ها، و مردم:

این سه خانواده سربلندند

شما هم حرکات این نیروهای خودسر را به پای نظام و انقلاب و به محوریت انقلاب ننوشتید چرا که رهبر انقلاب را هم در این زمینه همراه و هم احساس خود می‌دیدید/دستور رهبر انقلاب در مورد بازداشتگاه کهریزک نشان داد که مجاری اطلاع‌رسانی به رهبر انقلاب را هیچ فردی نمی‌تواند محدود کند و ایشان با اطلاع از جریانات و مسائل به محض اینکه با موارد مغایر با قانون اساسی و معارف اسلامی مواجه شوند، دستور برخورد را صادر می‌کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خانواده‌های درگذشتگان کهریزک امتحان موفقی را پس دادند، گفت:رهبر انقلاب از جایگاه پدر فرزندان این کشور، زمانی که متوجه شدند که اقدامی از طریق افرادی خودسر در کهریزک صورت گرفته، با سینه‌ای پر از خشم دستور توقف این بازداشتگاه را صادر فرمودند.


به گزارش «تابناک» دومین سالگرد درگذشت روح‌الامینی، جوادی‌فر و کامرانی روز گذشته با حضور جمعی از شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و بستگان آنها برگزار شد؛ در این مراسم حجت‌الاسلام علوی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز طی سخنانی به بیان دیدگاه اسلام در زمینه مصائب و ناملایمات پرداخت.


از ویژگی‌های این مراسم حضور آقای حسین محمدی به نمایندگی از دفتر مقام معظم رهبری برای ابراز همدردی و التیام زخم جانکاه این مصیبت تلخ بود که این بار نیز باعث آرامش هرچه بیشتر این خانواده‌های داغدار به دلیل حمایت و تفقد مقام معظم رهبری در پی‌گیری خواسته‌های به‌حق ایشان بود.


قبلاً نیز مقام معظم رهبری طی دیدارهای خصوصی با خانواده‌های این مرحومان، ضمن تقدیر از صبوری و طینت این خانواده‌ها و اینکه نگذاشتند دشمنان از این حادثه سوء استفاده نمایند بر دو نکته تأکید فرموده بودند: 1- حمایت قاطعانه از پی‌گیری حقوق قانونی این خانواده‌ها 2- هرکس عنوان مجرمانه بر او صدق کند برای او هیچ حاشیه‌ امنی نخواهد داشت.


حجت‌الاسلام والمسلمین علوی طی سخنانی در این مراسم گفت: ناملایمات و خستگی‌ها در زندگی انسان، خارج از اختیارات است و انسان در برابر این ناملایمات دو حالت می‌توند داشته باشد.


وی افزود: اول اینکه انسان در برابر ناملایمات می‌تواند جزع و فزع کند اما این رفتار فشار روحی به انسان وارد کرده و نهایتاً انسان را تحت تاثیرات منفی قرار می‌گیرد.


عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دوم اینکه انسان می‌تواند در برابر ناملایمات شکیبا بوده و فقط آثار مصیبت را تحمل کند، اسلام عزیز نیز به ما تأکید می‌کند که در برابر ناملایمات صبر پیشه کنیم.


حجت الاسلام والمسلمین علوی در ادامه خطاب به خانواده‌های معزا، اظهار داشت:‌ شما خانواده‌های این سه جوان از دست رفته صبوری کرده و امتحان موفقی را پس دادید. آنچه که به صبر و تسلی خاطر شما منجر شد، این بود که رهبر انقلاب هم از جایگاه پدر فرزندان این کشور، زمانی که متوجه شدند که چنین اقدامی از طریق افرادی خودسر صورت گرفته، با سینه‌ای پر از خشم دستور توقف این اقدامات را صادر فرمودند.


وی خاطرنشان کرد: شما هم حرکات این نیروهای خودسر را به پای نظام و انقلاب و به محوریت انقلاب ننوشتید چرا که رهبر انقلاب را هم در این زمینه همراه و هم احساس خود می‌دیدید.


عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: رهبر انقلاب به عنوان ابر پاسدار قانون اساسی وقتی می‌بینند که اصلی از قانون اساسی که شکنجه را در هر عنوان و شرایط ممنوع می‌کند، خدشه‌دار شده است، به شدت از این معنا متأسف شده و فوراً دستور پایان دادن به آن را صادر می‌کنند.


حجت الاسلام والمسلمین علوی همچنین اظهار داشت: دستور رهبر انقلاب در مورد بازداشتگاه کهریزک نشان داد که مجاری اطلاع‌رسانی به رهبر انقلاب را هیچ فردی نمی‌تواند محدود کند و ایشان با اطلاع از جریانات و مسائل به محض اینکه با موارد مغایر با قانون اساسی و معارف اسلامی مواجه شوند، دستور برخورد را صادر می‌کنند.


وی در پایان سخنان خود خطاب به خانواده‌های روح‌الامینی، جوادی‌فر و کامرانی گفت:‌ شما خانواده‌ها از اینکه درد خود را با افراد در میان نگذاشته و آنرا به عنوان راز انقلاب مکتوم نگاه داشتید، حتماً اجر خواهید داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا